# אדר ב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1426/207/

היום יום ה' פרשת 'ויקרא' – ד' אדר שני, ברוך ה' גמרתי את גליון 'סדר היום' שסדרתי, נסדר באפן מצין מאד, מלקט ומקבץ מכל ספרי רבנו ז"ל – את סדר הלמודים וכונות השלחן, ומענין תקון הברית, וממעלת טבילת המקוה, ומענין תפלין דרבנו תם, ועוד ועוד דברים נפלאים; יהי רצון שאזכה להדפיסו ולהפיצו בישראל, אמן.

יום א' פרשת 'צו' ז' אדר (ב'), התחלתי לכתב ספר 'תולדות הצדיקים'.

יום ג' (ט' אדר ב') שלחתי לאבי נ"י משלוח מנות - שני בשליקים עם כובע (יארמילקע), על ידי ר' משה כהן מלמד דתלמוד תורה.

יום ד' פרשת 'תזריע' (כ"ד אדר ב'): ברוך ה' בעד טובו וחסדו. עברו ימי הפורים, וחג הפסח ממשמש לבא; ויהי רצון שנזכה לקבלו בקדשה ובטהרה ובשמחה גדולה.

כבר אופים מצות, וברוך ה' שהחינו וקימנו לזה, כי לפי המצב שהיה כל החרף מענין הקמח שלא היה אפשר להשיג, הוא נס נפלא שזכינו לאפות המצות. המצב של המלחמה לא נשתנה, והיקר על כל דבר עולה מיום ליום, ה' יתברך ירחם (לחם – מוכר ועד העיר לכל אחד לפי הנפשות, ועד שמשיגים איזהו ככרות לחם, בא ביגיעה גדולה מאד, כי הדחק מרבוי אנשים נורא מאד, עד שאפשר חס ושלום לבא לידי סכנה. והחרף הזה כמה פעמים היינו נעור כמה שעות באמצע הלילה, בכדי שנוכל להשיג אצל אופה יוני אחד שמוכר לחם – איזהו ככרות לחם, והדחק שם גם כן נורא מאד, ולא אחד קבל מכות, ה' יתברך ירחם מעתה), אבל לעמת זה המצב של התבואה בשדות ברוך ה' טוב, רק שלא יבא חס ושלום ארבה כדאשתקד.

אני עובד מעט, ואני קובע עתים לתורה, וגם אני לומד קבלה עם ר' יוסף סופר – הוא בא אלי בכל ערב ללמד.

אני כתב כעת שתי ספרים: הספר 'תקון הכללי' שאני כתב מזמן – עוד לא גמרתי, וספר 'תולדות הצדיקים'.

ר' פייוויל סלאבאדקער הוא כעת בביתי.
