# אלול

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1426/67/

יום א' פרשת 'תצא' (ה' אלול) גמרתי הפתיחה מהספר 'דרך אמונה'.

יום ג' 'תצא' (ז' אלול) שלחתי מכתב לאמי חורגתי תחיה עם רבע לירה תורקית.

יום א' פרשת 'האזינו' (כ"ו אלול): ברוך ה' בעד טובו וחסדו שעשה ועושה עמי ועם כל בני ביתי, ברעב זנתנו, ובשבע כלכלתנו, ומחלאים רעים וכו' דליתנו, עד הנה עזרונו רחמיך וכו', ואל תטשנו ה' אלקינו לנצח, אמן.

בני ביתי נוסעים היום על ראש השנה לפתח תקוה, ובדעתי לילך ירושלימה על ראש השנה; יהי רצון שאזכה להוציא הדבר מהכח אל הפעל.

היום יום ג' (כ"ח אלול) השכם בעת אמירת הסליחות הלכתי לטבל במקוה ויצאתי מיפו; יהי רצון שאזכה לבא ירושלימה בלי שום פגע. אני מתפלל בדרך. הלכתי רגלי עד בב-אל-ו'עד (שער הגיא), ושמה השגתי עגלה בעד שלשה בשליקים להמושבה 'מוצא' אשר לפני ירושלים.

העגלה הלכה לאט לאט ובאנו ל'מוצא' בערך שתי שעות קרוב לאור היום (כ"ט אלול), ומשם הלכתי לבדי רגלי ירושלימה, ובאתי לשם בעת אמירת הסליחות 'זכר ברית'. תכף נכנסתי לטבל במקוה, ונכנסתי לבית ר' חיים ישראל נ"י בשכונת 'שערי חסד' ושתיתי שם קפה, ואחר כך נכנסתי לבית הכנסת והספקתי עוד לומר מעט סליחות, והתפללתי ואכלתי שם. וכעת אני הולך העירה.

נכנסתי לבית אמי חורגתי תחיה, ומצאתי אותה במצב רע מאד בלי פרוסת לחם, ה' יתברך ירחם עליה. ונתתי לה רבע לירה ניר, וכעת אני הולך על הר הזיתים. שבתי העירה, ונחתי מעט מטרח הדרך, אחר כך טבלתי לכבוד יום טוב, יום נורא כזה, והלכתי לשערי חסד לבית ר' חיים ישראל.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.
