# סיון

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1427/126-2/

ערב שבת קדש (במדבר, ד' סיון) אני הולך לפתח תקוה, טבלתי שמה לכבוד שבת קדש ולכבוד יום טוב, וכונתי שאזכה להמשיך עלי מעתה הקדשה של המקוה של שבועות (של שער החמשים כידוע). אחרי הצהרים באתי לכפר סבא, וברוך ה' מצאתי הכל מוכן על שבת קדש, בשר ודגים וכו'.

ליל מוצאי שבת קדש – חג השבועות (ו' סיון) היינו נעור (ערים) כל הלילה בבית הכנסת דשם, נתקבצו בערך עשרים איש, ואמרנו תקון שבועות ותהלים, וזמרנו זמירות ונגונים. התפללנו כותיקין, וברוך ה' אכלנו סעדה של חלב, ובצהרים סעדה של בשר ודגים; ברוך ה' בעד טובו וחסדו שעשה ועושה אתנו.

אסרו חג (ז' סיון) הלכתי לעבד בכרם. כל השבוע עבדתי בכרם – במעדר.

יום ו' 'נשא' (י"א סיון) הלכתי לפתח תקוה, שאלתי את הרב בענין התר עבודה בכרם – שכעת שנת השביעית, ואמר לי, שכל הכרמים רובא דרובא המה מכורים על פי דין תורה ומתר לעבד בהם.

טבלתי שמה לכבוד שבת קדש, אחרי הצהרים שבתי לכפר סבא.

השבת (י"ב סיון) עבר ברוך ה' על צד היותר טוב, כנהוג.

פרשת 'בהעלותך' עבדתי במעדר ארבעה ימים.

יום שישי (י"ח סיון) עבדתי עד הצהרים, אחר כך הלכתי לטבל לכבוד שבת קדש – לפתח תקוה, לפנות ערב שבתי ועוד היה מקדם, ועל שבת קדש היה לנו ברוך ה' כנהוג כל המאכלים.

למדתי וגמרתי ברוך ה' תהלים.

יום א' 'שלח' (כ' סיון) עבדתי עם מעדר עד חצי היום, אחר כך הלכתי לפתח תקוה, לנתי שמה.

יום ב' (כ"א סיון) הלכתי (ליפו) בשליחות מדוקטור אוירבוך ליפו, ושלם לי בעד יום, לפנות ערב שבתי לפתח תקוה.

יום ג' 'שלח' (כ"ב סיון) הלכתי למסלת הברזל (לרכבת) לתחנת ראש אל עין לעבד שמה עם גיסי אליהו משה נ"י – להוריד מעגלות לימו‍נים ברכבות.

יום ד' (כ"ג סיון) בצהרים שבתי לפתח תקוה.

יום ה' (כ"ד סיון) בבקר הלכתי עם גיסי זבולון נ"י לכפר בית דגן (סמוך לראשון לציון), לעבד בבאר (להכניס שמה מכונה), עבדנו עד יום שישי (כ"ה סיון) בצהרים, שבנו לפתח תקוה (בערך שלש שעות לפתח תקוה), טבלתי לכבוד שבת קדש, וגם הספקתי לשלח מכתב לבני ביתי לכפר סבא; אכלתי שבת קדש (כ"ו סיון) אצל חמותי.

יום א' (כ"ז סיון) הלכתי עוד הפעם לראש אל עין עם גיסי אליהו משה נ"י, לשלח לימונים במסלת הברזל; לנתי שמה.

יום ב' (כ"ח סיון) לפנות ערב שבתי לפתח תקוה, בני ביתי באו עם החפצים שלי מכפר סבא לפתח תקוה.

יום ג' 'קרח' (כ"ט סיון) בבקר שכר אותי חכם יוסף אלישר לשמר את ביתו ולא לתת להכניס שמה שום חפצים, אני יושב שמה כל היום, אצלי נמצא רק תנ"ך ולקוטי תפלות, אמרתי כל היום תפלות (יותר מששים דף) ותהלים גמרתי, ותנ"ך למדתי. הייתי שם עד יום ד' (ל' סיון) קדם הצהרים.
