# תמוז

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1427/453/

יום ה' (א' תמוז) עבדתי אצל אחד, הסרתי חוט מגדר בשביל הממשלה.

שבת קדש (ג' תמוז) היינו בבית חמותי תחיה, ברוך ה' על צד הטוב.

יום א' 'חקת' (ד' תמוז): אני הולך כעת לראשון לציון לעשות מנויים על מכירת תלגרמות (מברקים) ממצב המלחמה הנוכחית.

באתי ברוך ה' לשלום ל'ראשון', עשיתי שמה מנויים אחדים וברוך ה' הרוחתי מזה מעט, לנתי שמה אצל דב קריטשמאן שעבד אתי יחד בהדפוס.

יום ב' (ה' תמוז) הלכתי ל'רחובות' גם כן לעשות מנויים, ברוך ה' עשיתי שמה מעט מנויים, ולנתי שמה.

יום ג' 'חקת' (ו' תמוז) שבתי לראשון לציון, ומשמה באתי לפתח תקוה לפנות ערב.

יום ה' (ח' תמוז) הלכתי לכפר סבא עם קפה וגם לעשות מניות כנ"ל, וברוך ה' הרוחתי. לפנות ערב שבתי לפתח תקוה.

יום ו' (ט' תמוז) מכרתי טבק (טיטון), וברוך ה' הרוחתי מעט.

שבת קדש 'חקת' (י' תמוז) ברוך ה' עבר כנהוג.

יום א' 'בלק' (י"א תמוז) מכרתי בשוק טבק.

היום אני צריך להפסיק לומר קדיש אחרי אבי ז"ל, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

כל השבוע עסקתי במכירת טיטון (טבק).

יום ה' (ט"ו תמוז) הלכתי גם כן לכפר סבא עם קפה.

יום ו' (ט"ז תמוז) הלכתי בשליחות ליפו למסר מכתב עם תלגרמה, ובעד זה נותנים לי ארבעה בשליקים. וברוך ה' בכל מה דאפשר אני חוטף מעט לקבע עתים לתורה, ובשעה שאני הולך בדרך לכפר סבא או ליפו, אני מתבודד ומפרש שיחתי בטענות ואמתלאות לפני ה' יתברך, שיקרבני לעבודתו יתברך וכדומה וכו'. לפנות ערב שבתי לפתח תקוה, וברוך ה' הספקתי עוד לטבל לכבוד שבת קדש, וברוך ה' השבת עבר כנהוג.

פרשת 'פנחס' עסקתי במכירת אבטיחים.

יום ה' (כ"ב תמוז) שלח אותי דוקטור אוירבך ליפו, לשלח תלגרמה ומכתבים, ובעד שכר טרחא נותן לי ארבע בשליקים. לקחתי גם כן מעט חפצים בביתי, לפנות ערב שבתי לפתח תקוה.

יום ו' (כ"ג תמוז) עסקתי במכירת אבטיחים.

שבת קדש (כ"ד תמוז) עבר ברוך ה' כנהוג.

יום א' וב' (פנחס) ('מטות מסעי') (כ"ה-כ"ו תמוז) מכרתי גם כן אבטיחים.

יום ג' (כ"ז תמוז) הלכתי בשליחות מדוקטור אוירבך ליפו למסר תלגרמה ומכתב, גם יום ד' (כ"ח תמוז) הלכתי בשליחות מהנ"ל ליפו, לקבל כסף מהבנק הגרמני.
