# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1427/910/

על ראש השנה הייתי אצל ר' חיים ישראל נ"י, התפללתי שם וברוך ה' התענגתי מאד מהתפלה. וגם אכלתי שם על צד היותר טוב, וגם אכלנו כל הדברים הנוהגים לאכל בראש השנה. בצהרים הייתי אצל אנשי שלומנו ואצל כתל המערבי.

יום א' – צום גדליה (ד' תשרי) הלכתי עוד הפעם על הר הזיתים, הייתי על קבר אבי ז"ל, ועל קברו של ר' שמשון ז"ל, ואצל קברי של קרובי אשתי; יהי רצון שנזכה לפעל גמר חתימה טובה וכל טוב.

ליל ב' (ה' תשרי) קמתי בהשכמה, ואמרתי סליחות ותהלים.

אשת ר' חיים ישראל בשלה קפה בשבילי, והכינה לי צדה לדרך. פרסתי בשלום כלם, ר' חיים ישראל לוה אותי, ישלם להם ה' יתברך כפעלם.

ויצאתי מירושלים בהשכמה לבדי, התפללתי בדרך; כל היום אני הולך יחידי. בלילה בשעה ארבע (ערבית) באתי ברוך ה' ליפו לשלום, נכנסתי לבית ר' יוסף סופר ולנתי שמה. השבוע עבדתי מעט.

יום ה' (ח' תשרי) לפנות ערב הלכתי רגלי לפתח תקוה, וברוך ה' מצאתי את בני ביתי בחיים ושלום. הייתי שמה עד אחרי יום הכפורים; התפללתי בבית הכנסת.

יום א' (י"א תשרי) שבתי ליפו רגלי. השבוע עבדתי מעט.

ערב סכות (יום ד', י"ד תשרי) הלכתי לפתח תקוה, ברוך ה' באתי אחרי הצהרים, הצרכתי עוד לגמר את הסכה. גיסי קנו בשבילי אתרוג ולולב מהדרים ויפים, הדסים הבאתי מיפו; ברוך ה' בעד טובו וחסדו.

כל ימות החג למדתי השעורים שקבעתי לי על השנה החדשה, וגם הייתי בשמחה ורקדנו אצל החסידים - הייתי ברוך ה' שבע רצון; במצב כזה, על כל דבר וענין, בפרט כשזוכין לחטף איזהו מצות מזה העולם העובר שרק זה ישאר לעולמי עד ולנצח נצחים וחוץ מזה הכל הבל - צריכין להודות ולהלל ולברך אותו יתברך בשירות ותשבחות וכו' וכו'.

יום א' 'נח' (כ"ה תשרי) שבתי ליפו עם בני נחמן נ"י.

יום ג' 'נח' (כ"ז תשרי) באה אמי חורגתי ליפו להיות אצלי, כי אין לה במה להתפרנס; יהי רצון שה' יתברך ישפיע לי שפע גדולה גם בשבילה.
