# הלדת רבי שמחה בן נחמן מהורדונקא

> מקור: https://rabenu.app/books/tvldvt-adm/1616/

ואחר מעשה זה נסע הבעש"ט הקדוש חזרה למדינתו אוקרינא לעירו מעזיבוז לביתו בשלום. ותלמידו הרה"צ רבי נחמן ז"ל מהורדונקא נשאר בסטאמבאל, שנקרא היום קאסטאנטינאפיל.

וידע הרב הקדוש הנ"ל את אשתו. ותהר אשתו. ובעת הולדה היה לה יסורים וחבלים גדולים וקשים מאוד רחמנא לצלן. ומחמת שהיתה יודעת מכבר את מה שגלה הבעש"ט הקדוש ז"ל לה, על כן היתה בוכה ומתחננת ומתפללת לה' יתברך אז שיקל מעליה את היסורים הנ"ל, ושתזכה להוליד את בנה, ותחיה עמו ירח ימים להתענג את עצמה עמו, עם בנה קצת. ונשמע ונתקבל תפלתה. ובעלה הרה"צ הקדוש הרב הנ"ל, עמד בחדר השני מתחת הדלת. ושמע אז את תפלתה, אשר תכף נענה לה מן השמים כתפלתה. והוא ראה אז שיש בכח תפלתה לפעל אז אריכות ימים ושנים טובים, ולקבל את הבן הנ"ל לתורה ומעשים טובים. אבל הוא נשבע ועומד ואסור לו לגלות לה כל זאת.

וכפי בקשתה ותפלתה כן נענה לה. וילדה תכף את הבן הנ"ל, ויקרא את שמו הקדוש שמחה (מזה רואים גדל צדקתו וקדשתו של הרב הקדוש רבי נחמן זצק"ל מהורודונקא זכותו יגן עלינו, שלא היה אז דעתו הולך רכיל ומגלה סוד. וסוד ה' אשר הוא רק ליראיו לבד, אף על פי שהיה כל זאת נוגע אליו גם כן. ודי למבין). וכן היה שהיתה אשתו חיה ירח ימים, ואחר כך מתה בסטאמבאל.

והרב הקדוש הנ"ל אחרי מיתתה, נסע חזרה לארץ ישראל. ולקח עמו את בנו הילד הנ"ל שלו לארץ ישראל, ונתגדל בארץ ישראל אצלו. וכאשר היה בנו ג' שנים מת אביו הה"צ הקדוש רבי נחמן זצק"ל מהורודונקא בעיר טבריה.

וכאשר שמע הבעש"ט הקדוש ז"ל כי נסתלק תלמידו הקדוש הנ"ל, שלח שליח מיחד לארץ ישראל להביא את הילד הנ"ל, אשר שמו הקדוש היה שמחה. וכן היה, והביאו למעזיבוז ונתגדל בבית הבעש"ט הקדוש הילד שמחה ז"ל הנ"ל. וגם הצדקת מרת פיגא ז"ל[37] נתגדלת גם כן בבית זקנה הבעש"ט הקדוש ז"ל.

[37]. בתה של מרת אדיל ז"ל:
