# מפגש אשת רבי נחמן מהורדונקא עם הבעש"ט

> מקור: https://rabenu.app/books/tvldvt-adm/2392/

ואנשים ונשים וטף הלכו לקבל פני הבעש"ט הקדוש ז"ל בשמחה רבה וגדולה, אשר על ידי זה נתודעת האשה העגונה הנ"ל אשת הצדיק הקדוש מוהר"ר נחמן זצק"ל מהורדונקא, מהבעש"ט הקדוש ז"ל. וזאת היתה יודעת שבעלה הוא תלמיד להבעש"ט הקדוש ז"ל, שנקרא "דער פוילישער בעל שם טוב". והלכה להבעש"ט הקדוש וספרה לפניו כל לבה את הכל, איך שנשארה עגונה זה כמה שנים. ובכתה לפניו בדמע רב, שיחוס וירחם עליה, להושיע מכבלי העגון הזה.

והבעש"ט הקדוש התחיל להצטער מאד מאד ממעשה זו, אשר התנצלה לפניו האשה הנ"ל. והבעש"ט הקדוש השליך את ראשו מאחוריו, ונתעטף בדבקות העליון שהיה פחד ומורא גדול על המראה הזה. והתמהמה כן לערך חצי שעה. ואחר כך חזר מהדבקות הנ"ל, וענה ואמר להאשה הנ"ל בזה הלשון, איך האב גיזיכט דיין מאהן בעולם העליון האב איך עהם ניט גיפינען. איך האב עהם גיזיכט אין חוץ לארץ אין האב עהם ניט גיפינען. איך האב עהם גיזיכט אין ארץ ישראל האב איך עהם יא גיפינען. איך זאג דיר ציא אז ער וועט ציא דיר בקרוב קימען. ואמרה האשה הנ"ל להבעש"ט הקדוש בזה הלשון, איך וועל אייך ניט אוועק לאזין פין דאנען ביז איהר וועט מיר מיין מאהן אב געבין ציריק.[29] אמר לה הבעש"ט הקדוש, היות כאשר גם הוא עוסק לנסע עכשו לארץ ישראל, הוא מבטיח לה שישלח לה את בעלה בקרוב. והאשה הנ"ל האמין לדבריו הקדושים.

[29]. חפשתי את בעלך, בעולם העליון לא מצאתי אותו. חפשתי אותו בחוץ לארץ ולא מצאתיו. חפשתי אותו בארץ ישראל וכן מצאתיהו. הריני מבטיחך שהוא בקרוב יחזר אליך. ואמרה האשה הנ"ל להבעש"ט הקדוש בזה הלשון, אני לא אתן לך ללכת מכאן עד שאת בעלי תתן לי בחזרה:
