# א

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/1-2/

להיות יקר בעיני מאד כל פסיעה ופסיעה, שזכיתי לילך ולנסע בשביל הנסיעה לארץ ישראל. כי היה לי מניעות רבות בלי שעור בכל יום ויום בכל נסיעה ונסיעה שהיתה נוגעת לענין הנסיעה לארץ ישראל, עד אשר יכלו המון יריעות לפרטם. ואי אפשר לבאר כלם בכתב בשום אפן. על כן אמרתי לכתב מה שאפשר לכתב מה שיעלה על זכרוני להיות לי לזכרון וליוצאי־חלצי ולאוהבי ורעי באמת.

ומגדל חבת ארץ ישראל אמרתי לכתב מה שעבר עלי בכל יום, מיום שהתחלתי לעסק בנסיעה לארץ ישראל. וכל מה שאוכל לכתב מכל ענין מחשבה דבור ומעשה שעל ידי זה הגיע לי רמז והתחזקות לבוא לארץ ישראל, או שהיה לי על ידי זה מניעה לארץ ישראל, שגם זה בשביל החשק כדי שיתגבר על ידי זה החשק יותר, כמבאר אצלנו (לקוטי מוהר"ן ס"ו), הכל אראה לכתב בעזרת השם יתברך כפי אשר יספיק הפנאי בישועת השם. למען ידעו דור אחרון יקומו ויספרו לבניהם כמה צריכין להתחזק לבוא לארץ ישראל כל מי שרוצה להיות איש ישראלי באמת מגדול ועד קטן, כי קדשת ארץ ישראל מספיק לכלנו כי כל אחד מישראל מגדול ועד קטן יש לו איזה חלק בארץ ישראל ושם חיינו. שם קדשתנו. שם ביתנו. שם ארצנו. שם אדמתנו. שם חלקנו. שם גורלנו. ובחוץ־לארץ אנחנו גרים כאורח נטה ללין המתגולל בחוצות ובשוקים וברחובות כי אין זה אדמתנו וחלקנו כלל. ועל כן נקראת חוץ־לארץ חוץ דיקא כי בחוץ אנו עומדים בחוץ ממש, ואין איש מאסף אותנו הביתה עד אשר נבוא על אדמת הקדש.

ויותר מזה עין בדברי רבנו זכרונו לברכה בתורה ט' תקונין סימן כ' ובתורה ארץ אכלת יושביה סימן קכ"ט ובתורה מענין אנשים פשוטים על־פסוק ואתחנן בלקוטי תנינא סימן ע"ח ובתורה מי שיודע מארץ ישראל בסימן מ' ובתורה של אריכת אפים בלקוטי א' בסימן קנ"ה על־פסוק וימהר משה ויקד ארצה, מה ראה, ארך אפים ראה ועל ידי זה ויקד ארצה, לשון כיקד יקוד אש שהיה לבו בוער לארץ ישראל וכו'. ועוד בכמה תורות.

ועין בחדושינו מה שזכני השם יתברך לכתב על זה לבאר ולהרחיב הדבור איך כל קדשת איש הישראלי וכל נצחון המלחמה שצריכין לנצח בזה העולם, הכל הוא לזכות לבוא לארץ ישראל. השם יתברך יזכני לבוא לשם מהרה ולפעל שם מה שאני צריך לפעל בארץ ישראל, באפן שאזכה לשוב אליו יתברך באמת ובשמחה ובטוב לבב ולהתחיל מחדש בעבודתו יתברך להיות כרצונו וכרצון רבנו זכרונו לברכה באמת עד עולם. והשם יתברך ירחם על כלל עדתו ויביא לנו במהרה את משיח צדקנו ונזכה כלנו לשוב לארצנו לשבת על אדמתנו ולשמח בבנין בית מקדשנו במהרה בימינו, אמן כן יהי רצון.
