# קא

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/101-2/

ביום שלישי עמדנו בבקר ורציתי להתפלל, בא רבי אברהם הנזכר לעיל בבהלה ואמר ששמע מאחד שכבר הלכה הספינה ממקומה. והיה לנו צער גדול מאד, ורצתי תכף עם רבי אברהם הנזכר לעיל בבהלה ובחפזון גדול לבקש הספינה אולי נזכה למצאה עדין. והלכתי עמו בדרכים שלא עברתי בהם עדין, עד שיצאנו מעיר גאליטע, ועברנו בעיר אחרת, והלכנו הרבה מאד, עד שבאנו אל הים לאיזה מקום ספינות, ושם שכרנו ספינה קטנה, ובאנו אל הספינות הגדולות, ושאלנו על ספינה ששכרנו ולא מצאנו אותה. וחזרנו בפחי נפש לביתנו, וכבר עבר הרבה מהיום ואני לא התפללתי עדין. ומהרתי להתפלל בחפזון, ורבי אברהם רץ עוד לבדו לבקש הספינה עוד במקום אחר וחזר לביתו ולא מצאה. והיה לנו צער גדול מאד מה שאבדנו שלשים טאליר והעקר מה שלא הלכנו עם הספינה כי היינו חפצים מאד לצאת מסטמבול.

אחר־כך אמר רבי אברהם שההכרח לילך רחוק הרבה לאיזה עיר, אולי נמצא הספינה שם. והיינו צריכים להוציא על הספק ארבעה או חמשה טאליר, ולבלות כל היום על זה. והתחלנו לילך. בתוך כך נזדמן לנו ערל אחד מאיזה ספינה, וענה ואמר לנו אתם מבקשים הספינה, בואו עמי ואראה לכם הספינה ששכרתם. והלך עמנו דרך מעט על הים ונסענו משם דרך מעט בספינה קטנה, ובאנו אל הספינה שלנו. אבל לא מצאנו הקפיטאן ונתתי שבח והודאה להשם יתברך שהחזיר לי אבדתי. טוב להודות לה' על גדל השגחתו בכל עת על נסיך שבכל יום עמנו וכו' ובפרט בנסיעה כזאת לאנשים כערכנו שאנו כאלמים בכאן, והכסף אין בידינו כי־אם בצמצום גדול. לולא ה' שהיה לנו וכו' כן יוסיף ה' לעשות נפלאות עמנו בכל עת:
