# קז

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/107/

בסוף שנת תקפ"ט באנו לאומין להיות שם בראש השנה תק"צ כדרכנו תמיד, ולא היה לנו מקום להתפלל בו, כי בתחלה בראש השנה הראשון אחר הסתלקותו שהוא שנת תקע"ב התפללנו בהקלויז החדשה שנבנה שם באותו הקיץ, כי אנשי הקלויז בקשו אותנו להתפלל שם וקבלו אותנו שם בכבוד גדול, ואחר כך נמשך הדבר כמה שנים שהתפללנו שם עד שנת תקפ"ב, ואז מחמת שנתרבו העולם לסע על ראש השנה יוסף ה' עליהם וכו'. על ידי זה היה מן הנמנע להתפלל עוד בהקלויז דשם, כי בשביל אנשי־שלומנו לבד היינו צריכים בית המדרש מיחד.

ואז חמל עלינו השם יתברך שפתאם נמצא נגיד אחד משם, שמו רבי מרדכי ובקש אותנו בכבוד גדול שנכנס לביתו להתפלל, ופנה בשבילנו בית גדול עם עוד חדר גדול אצלו והעמיד לנו שלחנות וספסלים והכין לנו נרות ומים ותקן הכל על מכונו והתפללנו שם כמה שנים, אחר כך נפטר זה האיש והתפללנו שם אחר פטירתו גם כן שנה או שנתים, אחר כך נתגלגל הדבר שלא היה אפשר להתפלל שם עוד, והתחלנו להתפלל בבית רבי נחמן נתן בהאמבר שהתפללנו בו בראש השנה בחיים חיותו הקדושים, והתפללנו שם גם כן איזה שנים.
