# קכ

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/120/

והנה ביום שבת קדש הזמין ה', שבא בספינה אורח אחד מעיר טשרניקילס הסמוך לסטנבול, ומשם בא לכאן לאלכסנדריא. וזה האורח היה ממדינתנו מקהלת־קדש פרמיסלא. וזה כמו שנתים שיצא מביתו לבדו בידים ריקניות, והשם יתברך עזרו שבא לארץ הקדש וישב שם איזה חדשים, ואחר כך יצא משם וסבב במדינות ישמעאל עד שבא לכאן ביום שבת קדש. ונתן לו הרב גם כן אכסניא אצל הבעל הבית שלנו. והיה לנו לנחת גדול שנזדמן לנו עוד אחד ממדינותינו, והיה לנו עם מי לדבר. ואצלי היה זה טובה גדולה לכמה ענינים.

ובמוצאי שבת קדש ליל א' של שבועות נתקבצו כמה אנשים לבית הבעל הבית שלנו, והיינו נעורים שם יחד כי אין שם בית המדרש רק בתי כנסיות. ובבית הכנסת אין נעורים שם. רק קצתם נתקבצו לבית הבעל הבית שלנו והיינו נעורים שם. והיה זה לנו לנחת גדול, ואמרנו כל התקון וגם האדרא רבא כי שם הלילה גדולה בעתים הללו קרוב לכפלים משעור הלילה שלנו, כי שם הלילה בליל שבועות הוא שמונה שעות. אבל אף על פי כן לא היה לנו צער מנדוד השנה, כי ישבנו שם בהרוחה גדולה על המצעות שלהם. ובכל פעם נתנו לנו קאווע לשתות וסמוך ליום נתנו לכל העולם יין שרף טוב עם מרקחת של קלפת מאראנצן (תפוזים). גם סמוך לאור היום התחילו קצת ספרדים לנגן שירות ותשבחות קצתם הידועים לנו וקצת אחרים בנגונים משנים שלהם, וגם נגנו יה רבון עלם וכו' בנגון ונקדות משנות שלהם, ואף על פי כן היה לי נחת גדול מאד והייתי מנגן עמהם גם כן נגון שלהם, ושמחתי ששמעתי שבכל מקום מזמרים ומשבחים לשמו הגדול יתברך ויתעלה.

עד שהאיר היום, ואז הלכנו לטבל. והם הלכו כלם להתפלל בבית הכנסת. כי שם מתפללים כלם בבקר השכם בשבועות אף על פי שרבם לא היו נעורים. ואנחנו התפללנו בביתנו ואחר התפלה אכלנו ארז עם חלב ודבש, כי כך המנהג שלהם לאכל בשבועות דבש וחלב.

גם בליל ב' של שבועות עזרני השם יתברך, שהיה שם אחד שאכל גם כן אצל בעל הבית שלנו, והתחיל לבוא בשמחה ונגנו לו והוא התחיל לרקד, עד שאחר כך שמחנו גם כן ורקדנו עמו יחד ושמחנו כל המסבין שם. וזה היה יקר בעינינו מאד שזכינו לשמח ולרקד בחג הקדוש הזה זמן מתן תורתנו במקום רחוק ומשנה כזה, מה שלא עלה על דעתנו. כי היינו סבורים שחס ושלום נתעכב על הספינה בשבועות חס ושלום, ועכשו עזרני השם יתברך לבוא אל העיר לאכסניא טובה ולשמח בשבועות ברקודין בעזרת השם יתברך:
