# קכא

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/121/

וביום שני אחר התפלה הלכנו אל הרב לקבל פניו. ואני לא הייתי בבית הכנסת כלל בשבת ויום טוב כי־אם בערב שבת קדש בבקר ובליל שבת קדש, אבל רי"א היה בבית הכנסת ועלה שם לתורה. וספר ששם מוציאין הספר־תורה בתיק שלה ובתוך התיק קורין בה וגם אין מניחין הספר־תורה כמו אצלנו רק כמו שעומדת בתיק כך מעמידין אותה על השלחן, ופותחין התיק עם הספר־תורה ביחד וקורין בספר־תורה כשהיא עומדת זקופה בתיק. ומבית הרב הלכנו לגביר ר' אברהם טילקא. ובתחלה הוליכו אותנו לבית אחיו רבי יוסף שדר עמו בחצר אחת, ואחר כך נכנסתי לבית רבי אברהם הנזכר לעיל, וקבל אותנו בכבוד גדול. ומסרתי לו האגרת שהיה בידי אליו מרבי יחיאל כמבאר לעיל. ואחר כך אמר לנו שאם אנו צריכין לטובתו נבוא אליו אחר יום טוב. ונפטרנו ממנו בשלום:
