# קסח

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/168/

ביום שני פרשת נצבים חזרו והוציאו האנקיר והתחלנו לילך והלכנו עד יום רביעי פרשה הנזכרת לעיל, וחזרו והורידו האנקיר אצל איזה עיר, ועדין אין אנו יודעים שמה קצת אומרים ששמה סיאה, וקצתם אומרים שזה סאקיס, כי אין אנו מכירים בלשונם היטב, על כן אי אפשר לשמע ולהבין מהם ברור הדבר. והעיר הנזכרת לעיל היתה שרופה באש וחרבה, כי הישמעאלים החריבוה באלו העתים מחמת מרידת הגרעקין (היונים). כי שמה ישבו גרעקין, ואמרו שהרגו שם בסביבות אלו שמונים אלפים נפשות והחריבו שם בערך ששים עירות ויותר, והרגו שם אנשים ונשים וטף. ואמר הקפיטאן שעדין שם מנחים בעיר הנזכרת לעיל שעמדנו אצלה ההרוגים, והפגרים משלכים בחוצות ובשוקים, כי לא נתנו לקבורה, ופגרי נבלתם משלכים בחוצות. וזה ראינו בעינינו שהעיר חרבה ושרופה באש, ואמרו שאין שם עכשו שום בר ישראל, וכפי הנראה שהיהודים ברחו משם מחמת רעש המלחמה:
