# כא

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/21-2/

ביום ראשון פרשת בא נסעתי מהיסין לטפליק, ובאתי לטפליק לעת ערב אור ליום שני. ומצאתי שם את רבי משה מבאפליע ובקשתי אותו שישכר לי עגלה בכפר שלו, או לנסע לאומאן או אם אפשר לשכר עגלה על השבוע לכל הדרך מה טוב. ביום שני השכמתי והתפללתי. בתוך התפלה בא ערל אחד עם אגרת מרבי משה הנזכר לעיל כתוב שרבי משה הנזכר לעיל שכר אותו בסך מועט לשבוע לנסע עמי כל הדרך. וסעדתי שם, ואחר כך נסעתי אחר חצות היום לנסע לאומאן על ערב ראש חדש שבט שהיה ממשמש לבוא ביום שלישי. ובאתי לכפר רוסאשי ונתיגעו הסוסים ואמר הערל שנשכר לנו עגלה אחרת, והיינו בהולים ונחפזים מאד מאד כי היום ירד מאד ולמחרתו הוא ערב ראש חדש שהייתי אץ ובהול מאד להיות שם על ציון הקדוש בתוך אנשי־שלומנו כדרכנו בכל שנה ושנה מיום הסתלקותו להיות באומאן על ציון שלו הקדוש בערב ראש חדש שבט, על כן הייתי בהול מאד מאד. והשם יתברך הזמין לנו ערל אחד והכרחתי לתן לו כמו שחפץ יו"ד זהובים שיעמיד אותנו לאומאן בערב, ונסעתי עמו אני ורבי מנדיל.

והשם יתברך היה בעזרתי ובאנו לאומאן לערב בערך שלש או ארבע שעות בלילה, וכבר נרדמו בשנה בבית רבי אברהם, שהוא אכסניא שלי, והכרחתי לנסע לבית רבי נפתלי חברי להתאכסן שם בלילה ובאתי לשם והייתי סבור שאמצא שם אנשינו הבאים על ערב ראש חדש שמתאכסנים כלם בביתו, אבל לא היה שם אחד מהם כי מחמת קלקול הדרך רבים לא יכלו לבוא, ואותן שבאו לא באו עד יום המחרת בבקר. אבל כשנכנסתי לבית רבי נפתלי מצאתי שם אנשים רבים חשובים יושבים בסעדה וזה היה סעדת נשואין של אחד מאנשינו שהשיאו רבי נפתלי באותו העת, והיה לי נחת גדול מזה ואכלתי שם סעדת הערב. בבקר ביום שלישי התפללתי בבית רבי נפתלי. בתוך התפלה נתקבצו ובאו כל אנשי־שלומנו שבאו מברסלב וכו'. והלכנו כלנו על ציון הקדוש ושפכנו שיחנו שם כדרכנו תמיד:
