# לב

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/32-2/

והנה עבר השבת בשלום בקהלת־קדש קאמינקע. ביום ראשון פרשת יתרו נסעתי עם רבי גרשון הנ"ל ביחד ועם חברי רבי מנדיל לקהלת קדש טשערין, והיינו בכפר שיושב שם אחד מאנשי־שלומנו, הלא הוא מורנו הרב בער נרו יאיר ולא מצאנו אותו בביתו. גם בנו הגדול שאני מכיר אותו לא מצאנו גם כן, רק בנו החתן ראינו שם ששמש אותנו קצת וכבד אותנו באיזה משקה פשוטה.

ונסענו משם ובאנו לטשערין לעת ערב והתפללתי מנחה על העגלה. וקדם מנחה הייתי בתחלה בעצבות מאד וספרתי קצת צערי לפני רבי גרשון ורבי מנדיל הנ"ל ונחמו אותי קצת ואמרו הלא רבנו זכרונו לברכה אמר שאתם שוחקים מכל העולם וכו'. ואחר כך התחלנו לשחוק אני ורבי גרשון, (והתגברנו בשחוק גדול מאד מאד איזה שעה רצופה) ועל ידי זה שמחתי עצמי קצת, וזה היה נצרך לי אז מאד מאד בלי שעור:
