# נו

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/56/

וביום חמישי שהוא יום לפני ערב סכות נכנסתי אליו סמוך למנחה, ועמד לפניו רבי נפתלי חברי ושאר אנשים והוא היה חלוש ביותר וחליו התגברה מאד. ואמר לי רבי נפתלי שכבר הלך לקרא הדוקטור וקצפתי עליו מאד על זה כי דעתי לא היתה מרצה לזה בשום אפן לקרא הדוקטור אליו. ובענין זה יש הרבה לספר, אך לסוף התגברו ונמנו ורבו עלי וקראו דוקטור אליו ולא הועיל כלום וקרוב הדבר שקרב הסתלקותו.

ומן אותה השעה והלאה לא זזנו ממנו. ובאותו הלילה הוא ליל ששי ערב סכות לנתי אצלו. ובאותו הלילה סדר צואה לפני לתן שלש מאות אדמים לבתו חיה תחיה. ולאשתו הכתבה וכו' ואמר וכו'. ואמר לי יש עוד מה לומר. השבתי לו גם זה אין אתם צריכים לומר כי אתם בעצמכם תשיאו את בתכם (כי לא רציתי לשמע ולהכניס בלבי כלל מה שהוא מדבר מהסתלקותו). ענה ואמר אצל השם יתברך הכל אפשר (כי כן היתה דרכו בקדש שלא היה מתעקש על שום דבר עם שום אדם) ואמר אלו השלש שנים חייתי בנס (הינו השלש שנים מיום שהגיע לו החולאת הזאת של ההוסט עד עתה שהם במשך שלש שנים).

ואחר־כך אמר לי גם לכם היה ראוי לומר איזה דבר אבל אתם אנשים קטנים מאד. עניתי ואמרתי לו אם־כן בודאי הרחמנות גדול עלינו ובודאי אתם צריכים לחיות עוד (כי לא הייתי רוצה להפצירו שיגיד לי איזה דבר צואה רק שיחיה עוד כי זה היה כל מגמתנו כנ"ל) השיב אצל השם יתברך הכל אפשר (כאומר אני יודע שקרוב ההסתלקות רק בודאי מהשם יתברך אין שום דבר נמנע). כל זה היה בליל השיך ליום ששי ערב סכות. וכל אותה הלילה היה רעש גדול כי בכל פעם התגברה עליו חלשתו יותר ויצא ממנו דם על ידי ההוסט הרבה מאד מיום שני דראש השנה עד הנה אשר לא יאמן כי יספר. וקרוב לאור היום קראו הדוקטור שלא ברצוני. והוא זכרונו לברכה בדרכיו הנפלאים מסר עצמו אז לרצון העולם שהם יעשו עמו כרצונם בענין הדוקטור כך הבנתי מדעתו הקדושה. ואני קראתי תגר על שהם קוראים הדוקטור אבל לא שמעו לי. ובענין זה של הדוקטור אין כאן מקום להאריך.
