# סח

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/68/

והנה אחר יום טוב בא חתנו זכרונו לברכה מברסלב והרב מפה, וישבנו כלנו וסדרנו חלקת העזבון כראוי כפי צואתו, וסלקנו לאשתו הכתבה הכל כאשר צוה. ובנינו בית על קברו בחסדו הגדול. ואחר כך נסענו לביתנו אני וחברי רבי נפתלי. וגם התבה עם החפצים של בתו הצדקת מרת מרים זכרונה לברכה שהיתה בארץ ישראל ושל בתו הילדה חיה תחיה לקחנו עמנו לנעמירוב כי אותי מנו לאפוטרופוס על נכסיו.

ומדי עברנו לביתנו לנעמירוב עברנו דרך קהלת קדש דאשיב שיש שם קבוץ מאנשי־שלומנו ודברתי על לבם שיתנדבו לתת לכסף מוצא על הוצאות הדפסת הספר לקוטי מוהר"ן תנינא, ותכף קבלו עליהם באהבה והשמיעו קול עלה נדב על סך מסים.

ואחר־כך באתי לביתי בלב נשבר ונדכה כיתום באין אב כתועה ואין לבקש. וגם סבב השם יתברך שהכרחתי תכף לנהג שבעת ימי אבלות, כי בסמוך קדם בואי לביתי נפטר אחי הקטן בבית אבי נרו יאיר. ורצו להעלים ממני אך נמצא אחד שהודיע לי והכרחתי לנהג שבעה. וכן אשתקד בעת שנסתלק הצדיק הקדוש הרב מבארדיטשוב, נזדמן לי גם כן כך שהכרחתי לנהג שבעה על ידי מעשה כזאת הנ"ל, וגם זו לטובה. וברוך השם אשר את הכל עשה יפה בעתו כי בודאי היה ראוי לנהג שבעה על צדיקים קדושים כאלה. השם יתברך ינחמנו מהרה על ידי משיח צדקנו כי אין לנו נחמה שלמה על שברנו עד אשר יבוא מנחם ציון וירושלים במהרה בימינו, אמן:
