# פו

> מקור: https://rabenu.app/books/yemeymoharanat/86/

והנה בכל אלו הזמנים הייתי מטלטל פה כי לא היתה לי דירה כנ"ל, ומחמת זה לא היו רגילים לכנס אצלי רק לעתים רחוקות רק רב דבורים שדברתי עם אנשים הכל היה חוץ לביתי והרב בבית המדרש וכנ"ל. גם לא היה פה כי אם בית המדרש אחד הישן כי בית המדרש החדש שהיה פה בביתו של אדוננו מורנו ורבנו זכרונו לברכה נשרף עם ביתו קדם יציאתו מפה והיה חרב זה ימים ושנים. אבל השם יתברך ברב חמלתו חמל על עדתו וסבב לטובה ונתן בלב כמה אנשים פה שנתעוררו לבנות מחדש הבית המדרש שהיה בבית רבנו זכרונו לברכה שנשרף, וזה היה בשנת תקע"ג. וחפץ השם בידם הצליח שבנו אותו וגמרוהו בסוף השנה הנזכרת לעיל סמוך לראש השנה של שנת תקע"ד.

וזה הבנין של הבית המדרש החדש שלנו היה לנו לישועה גדולה בכמה אפנים, והכל עשה השם יתברך יפה בעתו ובזמנו. כי כאשר התחילו דברי לעשות רשם בלב כמה אנשים ונתעוררו לעבודתו יתברך וראו שאש הקדושה שלו לא נכבה חס ושלום כי דבריו היו חיים וקימים לעד, התחילו החולקים להתעורר מחדש מעט מעט כי את זה לעמת זה עשה וכו'. כי בימי חייו הקדושים היו כמה חולקים עליו. וזה מחמת שהתגרה הסמ"ך־מ"ם וחילותיו מחמת שראו שרוצה להחזיר כל העולם למוטב על כן חרק שניו עליו והתלבש עצמו באיזה גדולים והכניס בלבם שיחלקו עליו. ומהם נסתעפו כמה וכמה אנשים מגשמים בתאוות וכמה וכמה בעלי עברות שנתנו להם מקום לטעות אשר יצא עתק מפיהם ויחפאו עליו דברים אשר לא כן. ועל ידי זה מנעו רבים מחיים אמתיים ולא זכו להנות מאורו הגדול והקדוש וכל מה שעבר בזה אי אפשר לספר.

אך אחרי הסתלקותו, בתחלה נדמה כאלו נשקט המחלקת קצת וזה היה כל זמן שלא נתעורר אש הקדוש שלו. אך תכף שהתחיל מחדש רשפי אש הקדושים שלו להבעיר באיזה אנשים תכף לעמת זה חזר ונתעורר המחלקת והקטגוריא שלהם. ואף על פי שרבם לא היה להם פתחון פה לדבר סרה עליו בעצמו כי הכל ראו כי אחרית לאיש שלום שנסתלק בשלום והאיר פני תבל בספריו הקדושים, והשאיר תלמידים הגונים כשרים באמת, עם כל זה התחזקו לחלק עלינו ועלי ביותר, על שאני עוסק בעסק זה להכניס תורתו הקדושה בעולם ולקרב נפשות לדרכיו הקדושים האמתיים. עד שנמצאו גם פה כמה אנשים שהתחילו לחלק. ומחמת זה היה קשה מאד לדבר בבית המדרש הנ"ל כי שם היו כמה שחלק לבם מאתו. על כן היתה טובה גדולה מאת השם לעסק הקדוש הזה מה שנבנה הבית המדרש החדש שלנו שנבנה על מקום דירתו הקדושה:
