# כ

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1005/64/20/

וזה שבקש דוד המלך, עליו השלום, כמה פעמים על עזות דקדשה ולהכניע עזות דסטרא־אחרא, כמו שכתוב (תהלים נט, י): "עזו אליך אשמרה" וכו' וסים (שם נט, יח): "עזי אליך אזמרה" וכו', וכתיב (שם פו, טז): "תנה עזך לעבדך", וכן הרבה. וכן הוא משבח את השם־יתברך כמה פעמים על שמשפיע עזות דקדשה לישראל, כמו שכתוב (שם סח, לה): "תנו עז לאלקים, אל ישראל הוא נתן עז ותעצמות לעם" וכו'. וכתיב (תהלים כט, יא): "ה' עז לעמו יתן", וכתיב (שם קיח, ד): "עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה" וכו', כי עקר הישועה מהשונאים וכו' הוא על־ידי עזות דקדשה, כנ"ל.
