# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1014/61/3/

ועל־כן צריך שתהא הוית המקוה בידי שמים ולא בידי אדם, כי כל מעשה השם־יתברך הם בבחינת 'כסדר', וכל מעשה התחתונים הם בבחינת 'שלא כסדר', כי כל העולמות כנגד השם־יתברך הם בבחינת 'שלא כסדר' נגדו יתברך, ומחמת שעל־ידי המקוה צריכין לבטל בחינת 'שלא כסדר' לבחינת 'כסדר', על־כן צריכין שתהיה הוית המקוה בידי שמים דיקא, שהוא בחינת 'כסדר', כדי שיהיה לה כח לטהר, דהינו לבטל על־ידי המקוה בחינת 'שלא כסדר' לבחינת 'כסדר', כנ"ל:
