# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1064/62/2/

כי השם־יתברך ברא את העולם בגוף ונפש, חמר וצורה. וכונתו היה להכניע הגוף לגבי הנפש, כי זה עקר עבודתנו, וכמו שבפרטיות, האדם צריך כל אדם להתגבר, להכניע ולבטל הגוף לגבי הנפש, שכל פעלת הגוף יהיה רק בשביל הנפש לעשות רצון יוצרנו יתברך, שזה תשוקת הנפש, כמו כן בכלליות העולם - ישראל עם קדוש הם בחינת הנפש והנשמה של כל העולם. וכל אמין דעלמא וכל הברואים שבעולם, כלם הם בחינת גוף כנגד ישראל, וכלם צריכין להיות נכנעים ובטלים לגבי הנפש והנשמה, שהם ישראל, ולעשות רצונם, כי אין להם שום קיום וחיות בלא ישראל כמו שאין חיות להגוף בלא הנשמה, כי עקר התכלית של כל הבריאה כלה בכלל ובפרט הוא, שיתבטל החמר והגוף לגבי הנשמה, להפשיט כל דבר מגשמיותו וחמריותו להפך מחמר לצורה, מגוף לנפש, כדי שיעלה ויכלל ויתדבק בשרשו, וישוב למקור חוצבו שבקדשה, מקום אשר היה שם אהלו בתחלה קדם שנברא.

וזה עקר עבודת האדם בעולם־הזה. וזה כלל כל התורה והמצוות, כי השם־יתברך שער בדעתו שעל־ידי מצוות אלו נוכל להכיר אותו יתברך, ועל־כן כל המצוות והעבודות צריכין להיות במלולא ועבדא דיקא, כי צריכין דוקא לעשות המצוה בפעל בעבדא דיקא, כי כך שער השם־יתברך, שעל־ידי עשית אלו המצוות במעשה דיקא, על־ידי־זה דיקא אנו יכולין להתדבק בו יתברך, דהינו לבטל גשמיות גופנו, שהוא בחינת עשיה וכן לבטל גשמיות כל העולם, שהכל מזדכך על־ידי עשית מצוותינו. ויזדכך החמר עד שיתהפך החמר של כל העולם כלו לצורה בכלל ובפרט, כדי שיעלו ויכללו כל הדברים בשרשן כנ"ל, דהינו לדעת ולהכיר אותו יתברך, שזהו תכלית של כל הבריאה כלה 'בגין דישתמודעין ליה'.

ועל־כן אמונה הוא יסוד כל התורה כלה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (מכות כד.): 'בא חבקוק והעמידן על אחת' (חבקוק ב, ד): "וצדיק באמונתו יחיה", כי זה עקר התכלית של כל הבריאה לזכות לאמונה, להאמין שהשם־יתברך ברא הכל בעשרה מאמרות, והוא יתברך מחיה את כלם, שעל־ידי־זה שמאמינים שכל החיות הוא רק מהשם־יתברך לבד, על־ידי־זה מעלין ומרימין כל הדברים לה' יתברך:
