# טז

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1064/63/16/

וזה בחינת "ומתנות לאביונים" שחיבין בפורים, דהינו להרבות בצדקה, כי עקר התגלות הגונין בקדשה הוא על־ידי צדקה כנ"ל, שעל־ידי־זה עקר הכנעת המדמה שהוא הסטרא־אחרא, שזה עקר בחינת פורים כנ"ל. וזה בחינת (אסתר ט, יט): "ומשלוח מנות איש לרעהו", כי כל אחד צריך שיתחבר ויכלל בחברו על־ידי משלוח מנות מזה לזה, כי כשמכניעין המדמה, שזהו בחינת פורים כנ"ל, אזי כל אחד מרים ומגביה את חברו מדרגא לדרגא כנ"ל. על־כן צריכין לשלח מנות מזה לזה, כדי שיכלל כל אחד בחברו, להורות, שעכשיו שנכנע המדמה שבכל המדרגות, כי המן הרשע, ימח שמו, היה כלול מכל הרע שבמדמה שבכל המדרגות. ועכשיו שנכנע ונפל על־ידי תקף הנס של פורים, על־כן עתה כל אחד נכלל בחברו, כי כל אחד מרים ומגביה את חברו. וזה בחינת "משלוח מנות איש לרעהו", וכנ"ל.
