# מו

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1086/64/46/

ועל־כן דוד מת בעצרת (ירושלמי ביצה ב, ד), כי עקר בחינת המשכת קבלת התורה בשבועות, דהינו שנזכה לקים את התורה כנ"ל הוא על־ידי בחינת 'פי שנים' הנ"ל, שממשיכין הצדיקים מרוחו של משיח שהוא דוד כנ"ל. ועל־כן דוד שהוא משיח מת בעצרת, כי דוד מלך ישראל חי וקים (ראש־השנה כה.), כי רוחו של דוד שהוא משיח חי וקים לנצח, כי סוף כל סוף יבוא ויגאלנו גאלה שלמה, כי בא יבוא, לא יאחר (חבקוק ב, ג). ועל־כן מת דוד בשבועות דיקא, כי על־ידי הסתלקות דוד, שהוא בחינת משיח בשבועות, על־ידי־זה יכולין להמשיך בכל שנה בחינת קבלת התורה בשבועות על־ידי בחינת "פי שנים" הנמשך אחר הסתלקות הצדיק ביותר כנ"ל. ועל־כן באמת מחמת זה בעצמו - "דוד מלך ישראל חי וקים", כי זה עקר חיות הצדיק לאחר הסתלקותו, מה שממשיכין אמתת תורתו בכל פעם, ועל־כן הצדיקים במיתתן קרויים חיים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (ברכות יח:).
