# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1116/62/2/

כי כח המדמה הוא בבחינת עץ הדעת טוב ורע, בחינת נגה, שהוא לפעמים נכלל בטוב ולפעמים להפך, כי הוא בחינת דמיון, ולמקום שמדמה עצמו - שם נכלל. ועקר הבחירה והנסיון של האדם הוא בכח המדמה. וצריך כל אחד להתגבר לברר כח המדמה, לברר הטוב שבו שיהיה נכלל בקדשה ולהפיל הרע שבו. ועל־כן אנו מצוין להתדמות ליוצרנו יתברך, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (שבת קלג:): 'הדבק במדותיו – מה הוא רחום אף אתה רחום' וכו'. וכן להתדמות לתלמידי חכמים ולהתחבר לכשרים, כי על־ידי שמדמה עצמו במדותיו להשם־יתברך ולצדיקים ולכשרים אמתיים שבדור, על־ידי־זה זוכה להכלל באמת עמהם יחד בהשם־יתברך, כי הכל תלוי בברור המדמה שהוא עקר הנסיון והבחירה.
