# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1116/62/6/

וזה בחינת (שמות ל, יג): מחצית השקל תרומה לה' - כי בחינת המדמה הוא בחינת עץ הדעת, בחינת נגה, שהוא עקר המתקלא והנסיון, בחינת מחצית, שהאדם עומד בו על המשקל והנסיון, מחציתו מכריעו לכאן ומחציתו לכאן כדרך המשקל, כי הוא מערב טוב ורע. וזה מחצית השקל - 'מחצית השקל' דיקא. וצריך כל אחד להכריע המשקל לטוב, להגביה המדמה להשם־יתברך, בחינת מחצית השקל תרומה לה'. וזה נעשה על־ידי נתינת מחצית השקל על קרבנות הצבור ועל נדבת המשכן, שזה בחינת צדקה, שעל־ידי־זה נתגלין הגונין כנ"ל, שעל־ידי־זה נכנע המדמה ואזי נופל הרע שבו והטוב נכלל בקדשה.

ועל־כן היו לוקחין השקלים על קרבנות הצבור ועל נדבת המשכן, כי קרבנות הם בחינת שבירת הדמיון, כמו שפרש רבנו ז"ל במאמר הנ"ל על פסוק (תהלים נא, יט): "זבחי אלקים רוח נשברה". וזה בחינת נדבת המשכן, זה בחינת התגלות הגונין, כי כל הגונין עלאין היו כלולין במשכן בחינת (שמות כה, ג): "כסף וזהב ותכלת וארגמן" וכו'.
