# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1116/62/9/

וזה בחינת (תענית כט.): 'משנכנס אדר מרבין בשמחה'. כי אז צריכין להכניע קלפת המן־עמלק שהוא המדמה כנ"ל. ועל־כן צריכין להרבות בשמחה, כי צריכין לשמח מאד במה שזכינו להיות מזרע ישראל, ולא עשני גוי, ועל־ידי־זה מגלין החן וההתפארות של ישראל, שהוא התגלות הגונין, שהוא גדלת הבורא, שעל־ידי־זה מכניעין המדמה וזוכין לעלות לכל המדרגות שבקדשה, אמן ואמן,

וכמבאר שם בסוף התורה הנ"ל (אות ה), שעל־ידי שמחה ששמח בו יתברך ובצדיקיו וכו', על־ידי־זה מכניעין המדמה שמתפשט בכל דרגא ועולין למדרגה הגבה וכו', עין שם.
