# יח

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1942/63/18/

ועל־כן אמרו רבותינו ז"ל (אבות דרבי נתן פרק יב), שעל אהרן ספדו כל בית ישראל יותר מעל משה, מחמת שאהרן היה 'אוהב שלום ורודף שלום' (אבות א, יב), כי עקר ההספד הוא על הסתלקות השלום, ועל־ידי ההספד חוזרין וממשיכין השלום כנ"ל, ועל־כן אהרן שהיה אוהב שלום ביותר, כי זכה לכהנה שהוא בחינת שלום, כמו שכתוב (במדבר כה, יג): "הנני נתן לו את בריתי שלום והיתה לו וכו' ברית כהנת עולם", על־כן היה ההספד על אהרן גדול ביותר:
