# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/1942/63/4/

ועל־כן הוא דבר גדול מאד מאד להרבות לילך על קברי צדיקים האמתיים, כי על־ידי־זה שבאין אל מקום קבורתם הקדושה, שהוא בחינת ארץ־ישראל, כמו שכתוב (תהלים לז, כט): "צדיקים ירשו ארץ". כמו שאומרים בשם הבעל שם טוב ז"ל (סימן קט תנינא), וארץ־ישראל הוא ארץ החיים והשלום, כמו שכתוב (תהלים קטז, ט): "אתהלך לפני ה' בארצות החיים", וחיים הוא בחינת שלום כנ"ל. וכמו שכתוב (מלאכי ב, ה): "בריתי היתה אתו החיים והשלום". ועל־כן אנו מתפללין: 'שים שלום טובה וברכה חיים' וכו', כי עקר החיים הוא השלום, שהוא בחינת התחברות שני הפכים, התחברות הנשמה בהגוף - התחברות צדיקים גבוהים מאד עם רשעים גמורים, כדי להמשיכם לה' יתברך ולהחזירם בתשובה שלמה אליו יתברך, ועל־ידי שכל אחד בא על קבר הצדיק האמת, על־ידי בכיתו ותפלתו, שמתפלל ומתחנן שם, על־ידי־זה חוזר ומעורר ביותר נשמת הצדיק האמת ומאיר ביותר למטה בזה העולם הגשמי, כי 'צדיקיא שכיחי יתיר בהאי עלמא בתר דאסתלקו' (הצדיקים נמצאים בעולם־הזה אחרי הסתלקותם יותר מבחייהם), כמו שאיתא בזהר הקדוש (אחרי עא:), ונתקשר נשמת הצדיק ביותר בזה העולם ונתרבה השלום ביותר כנ"ל, ונמשכין כל העולם לעבודתו יתברך:
