# ז

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/2078/62/7/

ועל־כן הדגים הם מאכלים של שבת ויום טוב (שבת קיח:). כי שבת ויום טוב הוא בחינת עלמא דאתי כנ"ל. ועל־כן רק בהם ראוי לאכל דגים שהם בחינת עלמא דאתי כנ"ל. ואחר־כך כשהדגים באים לאויר העולם הם מתים מיד, כי אין יכולין לחיות אלא במים, כי שם מקומם כנ"ל. ואז כשהם באויר העולם לאחר מיתתם אז צריך לשמרם גם־כן מן השבעים אמות ששליטתם בעולם־הזה כנ"ל. ועל־כן כששולחין אותם על־ידי עכו"ם צריכין גם־כן חותם בתוך חותם כמו הבשר הנ"ל כנ"ל.
