# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/661/64/17/

וגם בענין עבודת ה' עצמו יש בענין זה הרבה לדבר, כי 'בדרך שאדם רוצה לילך - מוליכין אותו' (מכות י:), ואם יתגבר שיהיה לו רצונות וכסופין חזקים יותר להשם־יתברך - יוליכו אותו בדרך טוב וקדוש ביותר, והכל כפי ציור האור הנ"ל, כפי תפיסת המחין שלו, על־כן באמת צריכין לצעק ולזעק הרבה להשם־יתברך שיוליכהו בדרך הישר והאמת תמיד, אולי אולי יזכה להתקרב להשם־יתברך כראוי.

ועל־כן באמת צועק דוד המלך עליו השלום, הרבה על זה, כמו שכתוב (תהלים פו, י): "הורני ה' דרכך אהלך באמתך וכו', (שם כז, יא): "הורני ה' דרכך ונחני בארח מישור למען שוררי" וכו', (שם קיט, לג): "הורני ה' דרך חקיך" וכו', (שם מג, ג): "שלח אורך ואמתך המה ינחוני" וכו', וכן הרבה מאד, וכן צועק הרבה שיתן לו שיתן לו השם־יתברך עצות טובות, כמו שכתוב (שם יג, ג): "עד אנה אשית עצות בנפשי וכו', (שם עג, כד): "בעצתך תנחני וכו'.

כי צריכין לזכות גדול וישועה ורחמים גדולים והשתדלות ויגיעה גדולה כל ימי חייו, שיזכה לילך בכל עת בדרך הקדש באמת לאמתו, ולא יטה לימין ולשמאל, באפן שיזכה להגיע למה שצריך איש הישראלי להגיע במספר ימי חיי הבלו - שלא יטעה את עצמו, חס ושלום, באיזה דבר על־ידי ציור האור הנ"ל, על־ידי קלקול הכלים, חס ושלום, אבל על כל פנים כששומר את עצמו שלא יהיה נוטה מדרכי התמימות - הוא בטוח על כל פנים ממכשול גמור, חס ושלום, כי "הולך בתם ילך בטח" (משלי י, ט), אבל כשנוטה, חס ושלום, אחר חכמות של הבל המצויים עכשיו ובפרט בענין מחלקת ושנאת חנם - הוא יכול לפל באין סומך, חס ושלום, ולאבד את עולמו כרגע, חס ושלום:
