# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/661/64/3/

ועל־כן אפלו יין כשר של ישראל, צריך כל איש ישראלי לזהר מאד ממנו. כמובא בכל הספרי קדש גדל האזהרה להתרחק מאד מאד ממשקה המשכר, בפרט מלשתות הרבה, חס ושלום, עד שיוכל לבוא לידי שכרות, חס ושלום, כי אין מי שיוכל לשתות יין כראוי כי־אם צדיק האמת שהוא זך מכל וכל, שהוא נקי וזך לגמרי מכל התאוות והעקר מתאוה הכלליות הנ"ל, ועליו נאמר 'זכה – נעשה ראש', כי כששותה יין אין בו שום מגע עכו"ם כלל, שהוא תאוה הנ"ל שכלולה מהרע של כל השבעים עכו"ם, אבל מי שאינו זך מהתאוות כששותה יין, בפרט כששותה הרבה, חס ושלום, יכול להתאחז בו בחינת מגע עכו"ם, חס ושלום, שיתעוררו בו רתיחת הדמים שהוא בחינת הרע של כל השבעים עכו"ם, שהוא בחינת תאוה הנ"ל, כנ"ל.
