# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/661/64/9/

ועל־כן ישראל בגלות נקראים (ישעיה נא, כא): "שכרת ולא מיין", כי הגלות הוא בחינת שכרות, שהוא בחינת הרע של היין, שהוא הרע של השבעים עכו"ם שהם תאוותיהן הרעות, שמשם כל הגליות כנ"ל. וזה (תהלים קז, כז): "יחגו וינועו כשכור" וכו', ואין תקנה לזה, כי־אם "ויצעקו אל ה'", בחינת צעקת השבעין קלין הנ"ל, בחינת ואני תפלתי וכו', וכנ"ל.

הלכות עכו"ם
