# ח

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/787/62/8/

בענין מה שנאמר שם במאמר הנ"ל, שבשעת אכילה מאיר הארת הרצון, עין שם. וזה בחינת אכילת שבת שהיא מצוה גדולה, בפרט שלש סעדות שהוא חיוב גדול (שבת קיז:). כי שבת היא בחינת רצון, כמו שאומרים: 'באהבה וברצון הנחלתנו'. ובפרט סעדה שלישית, שאז מתגלה רעוא דרעוין, רצון שברצונות. ועל־כן אז הוא חיוב לאכל, כי על־ידי האכילה, אז יזכה שיאיר בו הארת הרצון, כי מאחר שבשעת אכילה מאיר הרצון, על־כן בשבת שאז הוא התגלות הרצון, בפרט בסעדה שלישית. על־כן אז הוא חיוב ומצוה גדולה לאכל כדי לקבל הארת הרצון שמתגלה אז, כנ"ל.
