# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/787/63/5/

ועל־כן עקר הטרפות תלוי בראה ביותר מכל האיברים, כי הראה היא בחינת עינים, כמו שדרשו רבותינו ז"ל (חלין מט.): 'למה נקרא שמה ראה? שמאירת עינים'. ועל־כן כשיש בה איזה חסרון הוא בחינת פגם העינים. ואין יכולין להמשיך עיני השגחתו על־ידי־זה, שזה עקר הפגם של בחינת נגה, בחינת הטהרה כשפוגמין בעיני ההשגחה, שאז נפרד, חס ושלום, אחר הבריאה מקדם הבריאה כנ"ל. ועל־כן הראה שהיא בחינת עינים - צריכה בדיקה ביותר, בדיקה דיקא, כי הבדיקה היא בעינים, כי על־ידי מצות בדיקת הראה כדינה, והבדיקה היא בעינים, על־ידי־זה ממשיכין עיני השגחתו יתברך ונכלל אחר הבריאה בקדם הבריאה, שעל־ידי־זה עקר תקון המינים טהורים שנמשכין מבחינת הטהרה, כנ"ל.
