# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/793/61/4/

והנה הסכין של שחיטה הוא בחינת "חרב לה", בחינת מלכות, בחינת נקדה התחתונה, בחינת 'פני יהושע כפני לבנה', בחינת 'ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר' וכו' כנ"ל, ועל־כן אסור להיות הסכין פגום (עין ביורה־דעה סימן יח), שלא יהיה בבחינת פגימת הלבנה שמשם אחיזתם, חס ושלום, רק צריך למלאות פגימתו, להשחיז הסכין - למלאותו, שלא יהיה פגום.

ועקר תקון הסכין על־ידי המח והדעת, כי עקר הבדיקה של הסכין על־ידי הדעת, כמבאר בשלחן ערוך (סימן יח, סעיף ז) בשם רבנו יונה ז"ל: 'הלא תדע' וכו', עין שם. הינו כי הסכין, שהוא בחינת נקדה התחתונה, בחינת לבנה, נתתקן ונתמלא על־ידי הדעת, שהוא בחינת משה, שהוא בחינת נקדה העליונה, בחינת חמה, בחינת 'פני משה כפני חמה' (בבא בתרא עה.). ואז כשהסכין בשלמות, בלי פגם, אזי יכול להעלות את הנפש, כי עקר התקון על־ידי בחינת מלוי הלבנה, כידוע.
