# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea1/793/62/4/

ועל־כן אין השחיטה כשרה אלא בישראל, אבל שחיטת נכרי - נבלה, אפלו אינו עובד עבודת אלילים, ואפלו הוא קטן, ואפלו אחרים רואין אותו (יורה־דעה, סימן ב, סעיף א) - כי אדרבא, העכו"ם מנבל החי בשחיטתו, כי הוא מן השבעים אמות שהם משקעים בהרע הכולל הנ"ל, ואין כשר לשחט כי־אם ישראל, שהם כלם בחינת שומרי הברית, ויש להם כח להכניע רע הכולל של שבעים אמות, כמו שכתוב (ישעיה ס, כא): "ועמך ישראל כלם צדיקים".
