# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/1154/62/4/

ועל־כן הבית־המקדש שהוא מקום היראה, על־כן היה שם עשירות גדול מאד מאד, כל הון דעלמא, שהיו באוצרות בית ה', שקבץ דוד המלך עליו השלום ושאר המלכים, הון עתק מכל המלכים ונתנו הכל באוצרות בית ה', כי הבית־המקדש הוא בחינת התבוננות הנ"ל שנקרא 'קדש', כי כל מי שיש בו דעה כאלו נבנה בית־המקדש בימיו (ברכות לג.). ועל־כן הכרח שיהיה שם עשירות מפלג מאד, כל הון דעלמא, כדי להמשיך לשם התבוננות הנ"ל. והעשירות של הבית־המקדש נמשך על־ידי היראה העצומה שהיתה שם, כמו שכתוב: "מה נורא המקום הזה" וכו' כנ"ל. ועל־כן היו יושבין שם שבעים סנהדרין שהיו מגלין כל השבעים פנים של תורה, כי "כל דבר הקשה יביאון אליהם", כי שם היו מאירין כל השבעים פנים של תורה, שעל־ידי־זה זוכין להתבוננות הנ"ל:
