# ל

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/1245/62/30/

וזה שאמרו רבותינו ז"ל (עין ויקרא רבה י"ט. ערובין סה.), ומובא בשלחן ערוך (יורה דעה סימן רמו, סעיף כג), שמי שרוצה לזכות בכתרה של תורה יעסק בתורה בלילה וכו'. כי אמת ושקר הם בחינת אור וחשך, כמו שמבאר במקום אחר (ליקו"מ סימן כג), ועל־כן עקר שלמות עסק התורה הוא בלילה דיקא, שאז החשך מתגבר שמשם אחיזת השקר. ואז הוא מצוה ביותר לעסק בתורה לברר האמת, כי עקר שלמות האמת הוא כשמבררין אותו מתוך חשכת השקר והטעות דיקא, וכנ"ל:
