# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/1387/64/9/

וזה שאומרת כנסת ישראל כנגד העכו"ם (שיר השירים א, ה־ו): שחורה אני ונאוה בנות ירושלים וכו', אל תראוני שאני שחרחרת וכו'. הינו שישראל אומרים להאמות האמת, שאני שחורה מאד במעשי. אבל עדין ונאוה אני נגדכם, כי בודאי כנגד קדשת ישראל כפי מה שראוי לי להיות - בודאי אני שחורה מאד, אבל אתם אין לכם להתגאות ולהשתרר עלי על־ידי־זה, כי עדין אני נאוה מאד נגדכם בנות ירושלים - שהם כלל האמות, כמו שפרש רש"י. וזהו כאהלי קדר כיריעות שלמה - הינו מה שאני נראית שחורה מאד כאהלי קדר - זהו מצד מעלתי, כי אני מחיב להיות יפה כיריעות שלמה, ומרבוי עונותי ופגמי - אין נראה יפיי, עד שאני נדמה ל שחורה כאהלי קדר, אבל אף־על־פי־כן אתם אל תראוני שאני שחרחרת - כי כנגדכם עדין אני נאוה מאד, כנ"ל.

ועל־כן תכף אחר תשעה באב פוסקין דיני האבלות של בין המצרים, ומנחמין אותנו הרבה בשבע דנחמתא. כי תכף שנחרב הבית־המקדש כאלו אין עוד התפארות בישראל כלל חס ושלום, תכף נתגלה ונתראה כמה מעלות טובות לישראל כנגד כל העכו"ם, ועל־ידי־זה נמתקין כל הדינים, והשם־יתברך מנחם אותנו בכל הנחמות, כי על־ידי־זה יבוא משיח צדקנו שהשגתו מגיע עד עתיק וכו' כנ"ל, ויגאלנו מהרה, אמן:
