# הלכה ג

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/1552/63/

אסור ללמד בשכר, שנאמר (דברים ד, יד): "ואתי צוה ה'" וכו' - מה אני בחנם, אף אתה בחנם (נדרים לז.). ועל תורה שבכתב מתר לקבל שכר במקום שנהגו לטל, אבל על תורה שבעל פה אסור לטל בכל מקום. עין בשלחן ערוך (יורה דעה סימן רמו, סעיף ה), הענין שיש חלוק בין תורה שבכתב לתורה שבעל פה לענין קבלת שכר:
