# י

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/504/64/10/

וזה שנסמך פרשת חלה לפרשת מרגלים בסדר שלח לך, כי המרגלים פגמו בארץ־ישראל ופגמו בבחינת הארת בן ותלמיד, כמובן בהתורה הנ"ל, כי הם עברו בארץ־ישראל בעת שהיתה כבושה בגולה עדין תחת יד השבעה עממין, וכשבאו לשם היה להם פחדים, והיו מנחים שם בקטנות ושפלות, בבחינת גלות, כמו שכתוב (במדבר יג, לג): "ונהי בעינינו כחגבים" וכו'. אבל היו צריכין לחזק את עצמם להאמין בה' ובמשה עבדו שבכחו הגדול יכבש לפניהם הכל ויחזר הכל להשם־יתברך ולישראל, כמו שהיה אחר־כך באמת. אבל הם כפרו בזה, ועל־כן נגזר עליהם בכיה לדורות שצריכין ישראל להתמהמה בגלות כל כך. ועל־ידי שנמצאים גם עתה צדיקים שמחזקין אותנו להאמין בהשם־יתברך שיכבש לפנינו הכל, והכל תעלה להשם־יתברך בבחינת "ונשאר גם הוא לאלקינו", ועל־ידי־זה אנו מתקנין חטא המרגלים שפגמו בזה ועל־ידי־זה יבא משיח צדקנו ויגאלנו מהרה וישוב הכל להשם־יתברך כנ"ל. וזהו בחינת חלה לכהן שהוא בחינת "ונשאר גם הוא לאלקינו", ועל־כן נסמך פרשת חלה בסדר "שלח לך", כנ"ל:

וזה גם כן בחינת פרשת מנחת נסכים שנסמך לפרשת מרגלים מיד ואחר־כך תכף פרשת חלה, כי מנחות מביאין מקמח, ששם עקר הברור שזהו בחינת חלה כנ"ל. ועל־כן עקר התקרבות ישראל להשם־יתברך ביציאת מצרים וקבלת התורה היא על־ידי מנחת העמר בפסח ושתי הלחם בשבועות. כי מנחות וחלה שבאין מקמח שהם תקון הלחם שהוא עקר האכילה - שם הארת הרצון שהוא עקר התקון שנמשך על־ידי הארת בן ותלמיד, שהוא עקר הדעת לדעת את ה' שממשיכין בפסח ושבועות, ועל־כן נסמך לפרשת מרגלים שפגמו בכל זה. כי על־ידי מנחות וחלה שהם תקון הלחם, שעל־ידי־זה זוכין להארת הרצון וכו' - על־ידי־זה נתתקן פגם המרגלים, כי על־ידי־זה נזכה לצאת מהגלות ויתבררו ויעלו כל הניצוצות, ויתקים מהרה: "ונשאר גם הוא לאלקינו" וכו' וכנ"ל, במהרה בימינו אמן:

הלכות חלה הלכה ה - נכללת בהלכות פדיון בכור הלכה ה (אות כו):
