# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/526/63/4/

ועל־כן אמרו רבותינו ז"ל (יבמות סג.): 'כל העוסק בבנין מתמסכן'. ואיתא בדברי רבנו ז"ל (שיחות הר"ן סימן ס) שהוא גם לשון סכנה, כי בודאי יש סכנה גדולה כשבונין בית שהוא בחינת כבוד, כי אולי בא הכבוד בשביל הסתלקות הנפש חס ושלום, שמסתלקת על־ידי הכבוד כנ"ל, כמבאר במאמר הנ"ל. ועל־כן צריכין לזהר מאד לבנות הבית בחכמה לשם ה', כדי להמשיך פנים להכבוד, כדי שיהיה כבוד ה' מלא את הבית הנבנה לשם ה', ואז אדרבה, זוכין לקבל נפשות על־ידי הבית, בבחינת (תהלים קכח, ג): "אשתך כגפן פריה בירכתי ביתך בניך כשתלי זיתים" וכו', כי שם מלבשין כל הנפשות כנ"ל:
