# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/526/63/6/

אבל כשבונה הבית חס ושלום, בשביל גסות הרוח, בשביל כבוד עצמו, כדי להראות כבודו ולהשתרר על עם דל בחנם, שזהו בחינת (משלי טו, כה): "בית גאים יסח ה'", שזהו בחינת הבית והגדלה של המנהיגים של שקר "הבנים חרבות למו" (איוב ג, יד), ועל זה נאמר (ירמיה כב, יג): "הוי בנה ביתו בלא צדק", כי כשאין להכבוד פנים והכבוד שהוא בחינת בית הוא אצל המנהיגים של שקר, ויש להם בתים גדולים בשביל כבוד עצמם, אזי המלכות בבחינת צדק, ואז יש להסטרא אחרא יניקה חס ושלום, ואז כשנמשכה היניקה להם מבחינת צדק, אז נפגם גם בחינת הצדק ואזי נקרא ביתם "בנה ביתו בלא צדק", כי שם צדק הוא הקדשה, רק שמרמז שהקדשה מצמצמת מאד, ונסתלקו המחין והפנים מן הכבוד, עד שהם יכולים לינק חס ושלום, ותכף כשהם יונקים - בודאי אצלם נפגם גם בחינת הצדק, בבחינת (קהלת ג, טז): "במקום הצדק שמה הרשע". וזה בחינת "הוי בנה ביתו בלא צדק ברעהו יעבד חנם". "ברעהו יעבד חנם", זה בחינת מנהיגים של שקר המשתררים על עם דל בחנם. ומשתמשין בבני ישראל ועובדים בהם בחנם, כי לא קבלו מהם שום טובה נצחית. והם משתררים על עם דל בחנם, בחינת "ברעהו יעבד חנם", ועל־כן נקרא 'ביתם', בחינת "בנה ביתו בלא צדק", כי אצלם נפגם הכבוד ואין לו פנים וכו', כנ"ל:
