# יד

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/546/64/14/

עבדות הוא בחינת תחת הזמן, כי העבד בבחינת שנה, ששם עקר הזמן כנ"ל, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (קדושין מט.): 'עשרה קבין שנה ירדו לעולם תשעה נטלו עבדים' וכו'. וזה בחינת (איוב ז, א-ב): "אם כימי שכיר ימיו כעבד ישאף צל" וכו' שמדמה ימי האדם לימי עבד ושכיר, כי עקר הזמן בבחינת עבדות כנ"ל. ועל־כן עבד חיב במצות שהאשה חיבת בהן (חגיגה ד.), כי העבד בבחינת אשה ששם עקר אחיזת הזמן כנ"ל:
