# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/613/61/2/

ועל־כן נר חנכה אסור להשתמש לאורה (שבת כא:), כי עקר הדבור המאיר הוא על־ידי שלמות הכבוד, דהינו על־ידי שממעט בכבוד עצמו ומרבה בכבוד המקום וכו', כמבאר שם במאמר הנ"ל. וזה בחינה שאסור להשתמש לאורה של נר חנכה, כי האור של נר חנכה הוא בחינת הארת הכבוד, שעל־ידי־זה מאיר הדבור של התורה כנ"ל, ועל־כן אסור להשתמש לאורה, כי אסור להשתמש באור הכבוד של התורה הקדושה, בחינת (אבות א, יג): 'ודאשתמש בתגא חלף', כי אסור לקח לעצמו שום הנאה ותשמיש מכבוד התורה, וכמו שאמרו רבותינו ז"ל (שם ד, ה): 'ולא תעשה עטרה להתגדל בה ולא קרדם לחפר בה' וכו', רק צריכין להחזיר כל הארת הכבוד להשם־יתברך לבד:
