# א

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/625/64/1/

על־פי התורה "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים" (בסימן לד), עין שם כל התורה היטב.

והכלל, שצריכין לקבל אור הנקדה מהצדיק שהוא בחינת מלאפום וכו'. שבתחלה צריכין לקבל הכל מהצדיק, שהיא נקדה כלליות וכו'. ואחר־כך צריך כל אחד ואחד להאיר בחברו מהנקדה שיש בו וכו'. וגם צריכין להאיר מניה וביה מהנקדה שבו ללבו, כי צריכין להאיר אור הנקדה על־ידי הדבור, בבחינת (תהלים מט, ד): "פי ידבר חכמות", להלב שהוא בחינת וא"ו, בחינת "והגות לבי תבונות" וכו'. ועל־ידי כל זה נתבטלין החרפות השורין על הלב, דהינו כל התאות שהם אהבות הנפולין, כי שם אצל הנקדה שורה אור האהבה הקדושה וכו'. נמצא, שצריך כל אחד לדבר עם הצדיק כדי לקבל אור הנקדה מהצדיק שהיא נקדה הכלליות, וגם צריכין לדבר עם חברו, כי גם בחברו יש בחינת נקדה שהיא בחינת צדיק והוא צריך לקבל מחברו וכן חברו ממנו וכו'. וגם צריכין לדבר בינו לבין קונו כדי לקבל אור נקדתו מניה וביה וכו'; עין שם כל זה היטב:
