# יא

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/625/64/11/

וזהו גדל מעלת הצדקה ששקולה ככל התורה כלה (בבא בתרא ט.), וכאשר האריכו רבותינו ז"ל בעצם מעלת הצדקה, וקדם כל דבר שבקדשה צריכין להפריש לצדקה, כמובא בספרים (קב הישר פרק פח). כי עקר כלל התורה וכל הדברים שבקדשה הכל הוא כדי לזכות לבחינת צדיק - לקשר הנקדה אל הלב, לתקן השבירה, לבטל כל התאות שהם האהבות רעות שהם סטרא דמותא הנמשכין משבירת כלים, כידוע. על־כן הצדקה תקון לכל זה, כי עקר שלמות אור הנקדה הוא על־ידי הצדקה כנ"ל. וזה שכתב אדמו"ר ז"ל במקום אחר (בלקוטי תנינא סימן ד) שהצדקה היא ההתחלה של כל ההתחלות בעבודת ה' וכו', עין שם. כי כל עבודת ה' הכל הוא להאיר אור הנקדה כנ"ל, שזה זוכין על־ידי צדקה כנ"ל:
