# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/714/63/17/

וזהו בחינת קימת חצות, כי התעוררות השנה זהו בחינת החזרת המחין, כי שנה היא הסתלקות המחין והתעוררות השנה היא החזרת המחין, וכשחוזרין המחין - נתעורר המשפט התלוי במח וחכמה כנ"ל. וזה נעשה בחצות לילה, כי אז הוא זמן המשפט שהוא בחינת התעוררות השנה, בבחינת (תהלים לה, כג): "העירה והקיצה למשפטי" וכו'. וזה נעשה בחצות לילה דיקא, בבחינת (שם קיט, סב): "חצות לילה אקום להודות לך על משפטי צדקך". 'על משפטי' דיקא כנ"ל, כי בחצות אז נתעורר המשפט, כמו שכתוב (שמות יב, כט): "ויהי בחצי הלילה וה' הכה כל בכור" וכו', ובאלהיהם עשה שפטים אז. וכן באברהם נאמר (בראשית יד, טו): "ויחלק עליהם לילה" וכו', וכמו שפרש רש"י, שלילה הוא זמן פרעניות להעכו"ם, והעקר בחצות לילה, שאז נתעורר המשפט עליהם - להכניע ולשרף הרע שהם העכו"ם. וזה בחינת (זהר לך לך עז:): 'שלהובא דאשא דבטש בגדפוי דתרנגולא בחצות וכדין קארי' וכו' (שלהבת האש שבועטת בכנפי התרנגול בחצות ואז הוא קורא) - זה בחינת אש המשפט שנתעורר אז שהוא בחינת גבורות, בחינת תרנגול שנקרא גבר:
