# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/714/63/2/

וזה בחינת גרים שצריכין מילה ואחר־כך טבילה. וגם אי אפשר לגיר גרים כי אם בבית דין של שלשה, ולמדו רבותינו ז"ל (יבמות מו:) מדכתיב "משפט" גבי גר, כמו שכתוב (במדבר טו, טז): "משפט אחד יהיה לכם ולגר" וכו'. כי הגר מחמת שהיה רחוק מן הקדשה מאד בתכלית הרחוק, ורוצה לצאת מטמאת וזהמת העכו"ם לקדשת ישראל, על־כן אי אפשר לקרבו אל הקדשה כי אם על־ידי בית דין של שלשה, ששם עקר המשפט, ועל־כן יש לבית דין דיקא כח לקרבו ולהכניסו תחת כנפי השכינה, כי מאחר שהם בית דין של שלשה שיש להם כח לעשות משפט, כי כל המשפטים הוא בבית דין של שלשה, ומחמת שכח המשפט אצלם על־כן יש להם כח לקרב גרים להשם־יתברך, כי לא יוכל הרע של הגרים להתאחז בלבם, כי אש המשפט שלהם ישרף את הרע שלהם כנ"ל. ועל־כן כתיב משפט גבי גר, להורות, שהגר צריך בית דין של שלשה שהם בעלי משפט, כי אי אפשר להגר שיתקרב להשם־יתברך כי אם על־ידי בחינת משפט כמבאר במאמר הנ"ל, כדי לעורר אש המשפט כדי לשרף את הרע שהיה נאחז בו וכו', וכנ"ל:
