# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/yore-dea2/714/63/5/

נמצא, שאי אפשר לקרב בעלי תשובה וגרים להשם־יתברך כי אם על־ידי בחינת משפט כנ"ל, בשביל זה נוסעין על ראש השנה לצדיקים. על ראש השנה דיקא, כי כל מי שרוצה להתקרב להשם־יתברך באמת, ובודאי אי אפשר להתקרב באמת להשם־יתברך כי אם על־ידי הצדיק הדור האמתי, ואין הצדיק יכול לקרבו כי אם על־ידי בחינת משפט כנ"ל. ועל־כן נוסעין על ראש השנה דיקא, כי ראש השנה הוא יום המשפט, ועל־כן אז הוא יום ראשון של עשרת ימי תשובה, ואז נוסעין לצדיקים להתקרב להשם־יתברך, כי אז יוצא לאור משפט, ושורף את הרע של הרוצים להתקרב וכו' כנ"ל, ואז המשפט יושב על כסאו בבחינת "כונן למשפט כסאו" כנ"ל, כי כל זה נעשה בראש השנה דיקא שהוא יום המשפט.

ועל־כן אז הוא עקר זמן התקרבות להשם־יתברך על־ידי צדיקי הדור האמתיים, כי כל עבודתנו בראש השנה לגלות אלקותו יתברך לכל באי עולם, עד שישמעו רחוקים ויבאו ויתגירו כלם ויתקרבו להשם־יתברך, כמו שאנו אומרים בכל התפלות בראש השנה ויום הכפורים: ובכן תן פחדך ה' אלקינו על כל מעשיך ואימתך על כל מה שבראת וכו', ויעשו כלם אגדה אחת לעשות רצונך וכו', ותמלך אתה ה' לבדך על כל מעשיך וכו', וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו, ויאמר כל אשר נשמה באפו וכו' וכיוצא בזה בכל התפלות ויאתיו כל לעבדך וכו':
